Aangifte IB voor particulieren

Heldere communicatie, persoonlijke dienstverlening en een goede prijs/kwaliteit verhouding.

 

Weerdsingel Oostzijde 71-bis

3514 AH Utrecht

030-2682046

info@raadendaadutrecht.nl

 

KvK/Handelsregister: 17066828

Becon: 605268

 

Disclaimer:

Deze webpagina betreft onze tarieven en leveringsvoorwaarden voor particuliere IB aangiften.

(bijgewerkt op 12-02-2018).

 

Tariefwijzigingen en aanpassingen van de 'spelregels' zijn voorbehouden en gelden vanaf wijziging/publicatie datum op onze site.

Aangifte Inkomstenbelasting ook voor particulieren.

 

Laat de aangifte Inkomstenbelasting geen blok aan je been worden! Laat het door ons verzorgen. Goede kwaliteit, betrouwbaarheid, service en een redelijk tarief zijn onze troeven.

 

Het vaste tarief is €80 incl. BTW (ongeveer €69,60 excl. BTW) voor een standaard aangifte Inkomstenbelasting voor particulieren. Dit voor één persoon.

Is er een fiscale partner met een eigen inkomen en/of aftrekposten, dan is het tarief €130 (incl. BTW) voor hen samen. (zie blauwe kader voor gedetailleerde uitleg).

 

De belastingdienst kan het naar eigen zeggen ‘niet leuker maar wel makkelijker maken’. Wij maken het leuker èn makkelijker! Met een kop koffie nemen wij uw aangifte (vragen) bij ons aan tafel door. Als tijdens deze bespreking blijkt dat uw aangifte niet ‘standaard’ is en dus duurder uitpakt, kunt u er vanaf zien zonder een rekening voor het eerste gesprek (maximaal 30 minuten, daarna gaat de teller lopen).

 

Gaan we wel met elkaar in zee, dan krijgt u een keurig rapportje in pdf formaat per mail (geprint en via de post kan ook maar dan komt er €10 incl. BTW bij).

 

Wij verzorgen de aangifte van A tot Z, zonder uw DiGiD gegevens, etc. (wel zo prettig als het gaat om uw privacy en via een beveiligde verbinding met de belastingdienst).

Dan ontvangt u normaal gesproken eerst een concept versie zodat u e.e.a. nog kunt nakijken, vragen of opmerkingen kan richten aan mij, etc. Pas als alles helder en akkoord is wordt de aangifte definitief gemaakt en verzonden.

 

Uw voordeel: professionele en persoonlijke assistentie door een ervaren consulent tegen een schappelijk tarief.

 

Indien nodig kan via onze belastingconsulenten registratie uitstel van de standaard aangiftedatum (1 mei met ingang van 2015) gevraagd worden, zonder dat u daar iets voor hoeft te doen en zonder bijkomende kosten.

 

Neem contact met ons op voor een afspraak of meer informatie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Leendert Westerneng (administratie en belasting consulent R&D).

Een standaard aangifte voor particulieren (incl. freelancers met 'inkomsten uit overige werkzaamheden' en studenten met 'bijverdiensten') omvat opgave van box 1 (inkomsten en kosten uit wonen en werken):

 

  • In Nederland genoten inkomsten in loondienst.
  • Uitkeringen i.v.m. ziekte, zwangerschap en vroegere arbeid zoals een WW-uitkering.
  • Inkomsten uit overige werkzaamheden en bijverdiensten (niet de berekening van deze inkomsten in de vorm van een opstelling van een verlies en winst overzicht, etc.).
  • Ontvangen pensioenuitkeringen, lijfrente, etc.
  • Rentelasten i.v.m. de eigen woning (niet de berekeningen van aftrekbaarheid van rente i.v.m. overwaarde, etc. bij aanschaf van een nieuwe woning, de zogenaamde bijleenregeling).
  • Reiskostenaftrek openbaar vervoer voor werkzaamheden in Nederland volgens de IB tabellen.

 

Bovenstaande is de regel.

 

Daarin zijn niet opgenomen zaken zoals:

  • Aangifte van 'aanmerkelijk belang' in box 2 (u bent dan als aandeelhouder in het bezit van minimaal 5% van het vermogen in een BV, etc.).
  • Berekeningen en aangifte van zaken als aftrek van premie voor arbeidsongeschiktheidverzekeringen en pensioenvoorzieningen (o.a. de berkening van de jaar en reserveringsruimte); aftrek van levensonderhoud van niet of slechts deels bij u wonende kinderen, etc.

 

Kortom, als er veel uitzoekwerk bij komt kijken valt het niet onder het standaard tarief.

 

Overleg biedt de beste uitkomst, neem gewoon even contact met ons op dan zoeken we naar een goede oplossing.

 

Tot slot: tegen een tarief van € 50 per uur incl. BTW (is ongeveer €43,50 excl. BTW) verzorgen we alle bijkomende werkzaamheden m.b.t. bovenstaande. Daardoor wordt ook een uitgebreide aangifte niet snel te duur.

Voorbeeld: uw aangifte is in grote lijnen standaard, maar voor het opvoeren van een aftrekpost van een door u afgesloten (aanvullende) pensioen verzerkering is de berekening van de zogenaamde jaar- en reserveringsruimte nodig. Of u heeft een nieuwe woning gekocht en er moet worden uitgezocht tot welk bedrag de nieuwe hypotheek schuld aftrekbaar is (bijleenregeling). Dergelijke werkzaamheden worden dan tegen dit uurtarief uitgevoerd en komen bovenop de €80 of €130 van de standaard aangifte.